Generalforsamling

Ordinær generalforsamling afholdes i Marts måned. Haveforeningens medlemmer vil blive orienteret omkring dagsorden, tid og sted, både per brev og her på hjemmesiden.

Generalforsamling Haveforeningen Djævlekløften den 15. august 2020,
Kirkesalen ved Brændkjær kirken kl. 11.00.

1. Valg af dirigent.
2. Valg af referent.
3. Valg af stemmetællere.
4. Formandens beretning.
5. Regnskab.
6. Indkommende forslag.

7. Trampoliner nedgraves, Rie have 15.
8. Forhøjelse af depositum, vejafgift, indmeldelsesgebyr. Hanne have 21.
9. Have vandring. Bestyrelsen.
10. Bestyrelsens godtgørelse. Jesper have 26.
11. Bestyrelses haver. Jesper have 26.
12. Vedtægtsændring, Hanne have 21.
13. Vedtægtsændring, Hanne have 21
14. Rørinfo vedr. dræn fra Svanesøen. Inger have 41.
15. Nøgle til toiletbygningen. Søs have 56.
16. Rengøring af toilettet fremadrettet. Bestyrelsen.

17. Budgetforslag.
18. Fastsættelse af kontingent.
19. Valg af formand. Søs Skøtt er på valg.
20. Valg af 1 bestyrelsesmedlem. Jens Nielsen er på valg.
21. Valg af 1 suppleant. Eddie Dændler er på valg.
22. Valg af 1 revisor. Ole G. Hansen og Bent Mikkelsen er på valg.
23. Valg af 1 revisorsuppleant. Brian Skøtt er på valg.
24. Valg af vurderings udvalg. Henrik Viuff, Jesper Friis, og Lars Jørgensen er på valg.
25. Evt.

Husk tilmelding senest den 9. august 2020 til lindhanne49@gmail.com eller på tlf. 20 66 90 46. Der skal fremvises en betalt brandforsikring på dagen, hvis den ikke er sendt pr. mail til formanden sjms@hotmail.dk eller screenshot til formandens tlf. 20 93 36 32. At man har vist en betalt
brandforsikring tidligere er ikke gældende nu. Den skal være fra 2019-2020 eller 2020-2021.

Vel mødt.

Mvh Bestyrelsen i Haveforeningen Djævlekløften.


1. Forslag fra Rie have 16.
Jeg stiller hermed et forslag om, at trampoliner i alle størrelser i haverne, skal være nedgravede.
Begrundelserne er.

  • Ved kraftig vind kan trampoliner lette og forrette megen skade på egen og naboers ejendom. Og i værste tilfælde ramme en person.
  • Trampoliner med sikkerhedsnet, der ikke er nedgravede rager flere meter op, og er skæmmende for kolonihaven udseende og generende for de haver der ligger trættes på, da net og stænger ikke er noget æstetisk smukt syn.

2. Forslag fra Hanne have 21.

For nye havelejere –

Depositum øges fra 1500 kr. til 2000 kr.

Vejafgift øges fra 250 kr. til 350 kr.

Indmeldelse øges fra 50 kr. til 150 kr.
Der er ikke sket ændringer i depositum siden 2009.

3. Forslag fra bestyrelsen til generalforsamlingen 2020.

Da vi alle i Haveforeningen ønsker at vores lille forening, er et sted hvor udefra kommende stopper op og beundrer vores flotte haver, er en havevandring nødvendig. Denne havevandring skal sikre at medlemmerne også husker at holde deres haver i forhold til vedtægterne, som der er skrevet under på.

1. Bestyrelsen ønsker fremadrettet at Havevandringen bliver en opgave for medlemmer af Haveforeningen og bestyrelsen. Vi påtænker at et bestyrelsesmedlem samt en frivillig fra Haveforeningen (på skift) går havevandring inden bestyrelsesmødet, den første uge i måneden.


Det havevandringen går ud på, er at sikre vores vedtægter og regler bliver overholdt.

Det der skal kigges efter er:
Ukrudt i hækken, ukrudt udenfor hækken, samt inde i haven.

  • Der må ikke forefindes ukrudt i en bælte af 30 cm udenfor hækken, i hækken samt 30 cm. i egen have. Dette for at undgå, at ukrudtet spreder sig til naboen. Ved ukrudt menes, mælkebøtter, rævehaler, skvalderkål mv.
  • Haven skal være pæn og velholdt

Hækken.

  • Hækken skal klippes 2 gange årligt. Inden den 1. juli, samt inden den 1. oktober.
  • Hækken skal klippes min. 15 cm. ind mod stammen. Dette for at sørge for at store biler som f.eks. brandbiler, ambulancer mv. kan komme ind i vores forening uden at ødelægge vores hække.
  • Hækken må max være 160 cm. ud mod vejen, og max 180 ind mod naboen.

Affald.

  • Affald skal fjernes løbende. Ved affald menes kompost, byggeaffald og alm. affald.


Kolonihavehus.

  • Huset skal vedligeholdes. Dette fordi, ved evt. opsigelse, står Haveforeningen med et større oprydningsarbejde. Det er set ved de sidste opsigelser, hvor husene var i så dårlig en stand, at der blev brugt mange timer på nedrivning, samt bortkørsel af materialer.
  • Ved vedligeholdelse menes, at man sørger for løbende at udskifte rådne materialer, et utæt tag mv. eller selv sørger for at nedrive et ubrugeligt hus.
  • Der skal forefindes et synligt husnummer ved lågen til haven. Husnummeret skal være min 8 cm.

Indkørsel

  • Har man en indkørsel, skal der være enten græs, granitskærver/ sten eller fliser.

2. Ved endt havevandring bliver resultatet hængt op i infoskabet samt på vores hjemmeside.

3. påtale for misligholdelse af have/hus er gratis.

  • 14 dage efter kontrolleres det påtalte, og ved 2. påtale pålægges en bod på 300 kr.
  • Igen efter 14 dage kontrolleres påtalen, og endnu en bod på 300 kr. samt en opsigelse. Årsagen til at bestyrelsen vil bruge bod på misligholdte boder, er at lejeren ikke retter sig efter de gældende
    vedtægter og regler, som man selv har underskrevet.

4. Forslag fra Jesper have 26.
Jeg vil gerne foreslå, at bestyrelsen først bliver ”aflønnet” ved den efterfølgende generalforsamling – når de fremmødte har stemt om og godkendt at bestyrelsen rent faktisk har gennemført det de lover.
Eks. sidste år lovede de:

Intet af det er der gjort noget ved.

5. Forslag fra Jesper have 26.
For at blive en del af bestyrelsen, skal hans/hendes have IKKE ligne en skidthave, da det jo begrænser bestyrelsen i at slå ned på andre skidthaver, når man har et medlem, der ikke selv holder sin have.

6. Forslag fra Hanne have 21.
Vedtægtsændring:
§ 3 – 2. afsnit – lyder nu: Samtidig med indmeldelsen betales vejafgift, indmeldelses gebyr, samt depositum

Ændres til: Samtidig med indmeldelsen betales vejafgift, indmeldelses gebyr, kontingent samt depositum.
Have nr. 21

7. Forslag fra Hanne have 21.
Vedtægtsændring:
§13 – 2. afsnit – lyder nu: Der skal fremvises en betalt lovpligtig brandforsikring på bestyrelsens forlangende. Hvis dette ikke er muligt er det en opsigelsesgrund.
Ændres til: Der skal fremvises en kopi af en betalt lovpligtig brandforsikring en gang om året til formanden inden generalforsamlingen. Manglende fremvisning af betalt brandforsikring er opsigelsesgrund uden varsel. Formanden følger op – før opsigelse.
Have nr. 21

8. Forslag fra Inger have 41.
I kølvandet på oversvømmelsen vil jeg foreslå, at der fremskaffes tegninger der viser hvor rørene til vandafledning af Svanesøen ligger. De haver der er berørte får tegningen som et bilag til deres kontrakt. Dette for at forhindre, at man af vanvare kommer til at beskadige røret. Udover dette vil jeg foreslå at der udarbejdes en handlingsplan, som kan følges, hvis der skulle ske brud på røret, eller der på anden vis sker noget der forårsager at vandafledning ikke finder sted som det skal.

9. Forslag fra Søs have 56.
Jeg ønsker, at man skal have mulighed for at ”leje” en nøgle til toiletbygningen samt udsalgskummen. Jeg tænker at man lægger et depositum på 100 kr. som man får igen ved salg af sin have.
Taber man den nøgle man har ”lejet” frafalder depositummet, og man bestiller en ny nøgle med nyt depositum. Dette fordi, vi kan opleve, at nøgleboksen går i baglås, samt at flere medlemmer har problemer med at bruge boksen pga. eks. gigt i fingrene.

10. Forslag fra bestyrelsen.
Rengøring af toiletbygning.

  • Forslag – alle deltager i rengøring på skift 1 uge af gange. Det bliver 1 gang ca. hvert 2 ½ år, hvis alle bidrager. De haver der ikke ønsker at deltage skal af med et gebyr fastsat af generalforsamlingen.
  • Forslag – professionel rengøring til 10.000 kr. om året. Merudgift på ca. 140 kr. pr have.
  • Forslag – ”Rengøringsudvalg” bestående af 1 eller flere medlemmer fra haveforeningen – 4000 kr. årligt. Merudgift på ca. 55 kr. årligt pr have.