13. Juni 2020

Referat fra Bestyrelsesmøde d. 13. juni 2020


Deltagere: Hanne Lind, Lars Jørgensen, Jens Nielsen, Anders Sollman og Søs Skøtt.

1. Have vandring.
Inden længe skal vores hække klippes, et par enkelte medlemmer vil få en reminder vedr. for bred hæk ud mod vejen. Hækken skal klippes min 15 cm. ind fra hovedstammen. HUSK at hækkene ud mod vejen må være max 160 cm i højden. Der er enkelte medlemmer, der har en del ukrudt ud mod vejen. Bestyrelsen vil fremadrettet se mere på vedligehold af hus og have ifølge lejekontrakten.

2. Godkendelse af referat fra den 19. april 2020 samt 17. maj 2020.
Begge referat er godkendte samt underskrevet.

3. Formanden informerer.
Det store træ i have 49 skal stynes, da det er blevet alt for stort. De sidste medlemmer, der har haft haven har glemt at de har pligt til at vedligeholde træerne på grunden. Der er flere haver, hvor de store træer er ved at være et problem, og derfor er det vigtigt, at bestyrelsen får kommunikeret ud, at det er den enkelte lejers ansvar. Bestyrelsen afventer et tilbud fra en gartner.
Vi har efterhånden en lang venteliste i Haveforeningen. Derfor er det meget vigtigt, at man tager kontakt til formanden, når man påtænker et salg. Det er en positiv udvikling i vores Haveforening.
Bestyrelsen har talt om persondataloven, og hvordan vi takler den.
Kolding Kommune er blevet bedt om, at udfærdige en plan over ”de rør”, der fører overløbsvandet videre fra Svanesøen. Dette så vi kan vejlede vores medlemmer om, hvor de ikke kan sætte store træer mv.
Samtidig ønsker bestyrelsen en bekræftelse på, at Kolding Kommune fremadrettet står for vedligehold af samme rør.
Bestyrelsen har modtaget et brev fra et medlem, vedr. økonomien af toiletbygningen. Men da brevet ikke er underskrevet, kan bestyrelsen ikke rette henvendelse til vedkommende. Det er altid muligt for Haveforeningernes medlemmer, at møde personligt op inden bestyrelsen holder deres bestyrelsesmøder, eller sende en mail. Medlemmet sår tvivl om regnskabet samt vil se kvitteringer mv til generalforsamlingen.
Der er ALTID en/to revisorer, som har gennemgået regnskabet samt alle bilag og godkendt det. Regnskabet er blevet sendt med ud sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen. Har man nogle spørgsmål til
regnskabet, foregår det til generalforsamlingen.
Der vil blive afholdt Sct. Hans i have 47. Bestyrelsen vil sørge for pølse/brød samt øl/vand. Bålet vil blive tændt kl. 20.30, hvor vi vil synge Midsommervisen.
Søs sørger for pølser, vand + diverse.
Anders sørger for kul mv.
Hanne kopierer Midsommervisen.
Søs sender en forspørgelse ud, om der er nogen der vil lave en heks til bålet.

4. Økonomi.
Gennemgået til og med juni 2020.

5. Toiletbygningen.
Nu tager hele bygningen form. I denne uge vil der blive fuget, så er der klar til at installerer toilet, håndvask samt udslagskumme.
Vi har fået sponsoreret holdere til håndsæbe, papir samt beholdere til toiletpapir.

6. Generalforsamling.
Da vi må samles mere end 50 personer den 8. juli 2020 bliver vores aflyste generalforsamling fastsat til den august 2020. Generalforsamlingen bliver afholdt i Kirkesalen ved Brændkjærkirken. Som det forgangne
år vil der blive serveret 2 stykker smørrebrød pr. mand, så derfor er tilmelding – nødvendigt til generalforsamlingen. Tilmelding skal sendes pr. mail til lindhanne49@gmail.com senest den 9. august 2020.
Som udgangspunkt er det en ny generalforsamling, så derfor kan der stilles nye forslag, men bestyrelsen tager de forslag med, der blev sendt til bestyrelsen inden den 1. februar 2020. Nye forslag til generalforsamlingen skal sendes til sjms@hotmail.dk eller lægges i Haveforeningens postkasse ved infoskabet INDEN den 25. juli 2020.
Bestyrelsen opfordrer ”gamle” medlemmer at tage deres udsendte forslag, budget forslag, regnskab mv. med til generalforsamlingen, da det vil spare Haveforeningen for udgifter til kopier endnu engang. ”Nye” medlemmer vil selvfølgelig modtage et helt sæt (som vi udsendte i februar 2020) forslag, budget forslag, regnskab mv. Dagsordenen mv. vil blive sendt ud til alle medlemmer pr. mail sidst i juli.

7. Evt.
Bestyrelsen vil undersøge muligheden for at Finmarken, Svanesøen samt Djævlekløften kan samarbejde mht. vurdering af vores huse/haver, de gange hvor der er brug for et vurderingsudvalg.
Haveforeningen Djævlekløftens facebookside, som administreres af bestyrelsen, er til opslag vedr. salg, køb, gratis mv. Facebooksiden er en side med god kommunikation, og ”mudderkast”, brokkeopslag mv. vil
medføre blokering.
Har man brug for at komme af med noget ”vrede”, kan man altid møde op inden bestyrelsen afholder deres b-møder, og komme af med dette. Se på infotavlen eller hjemmesiden hvornår næste bestyrelsesmøde er.

Næste bestyrelsesmøde er den 11 juli kl. 13.00 ved pergolaen ??????

Sekretær Søs Skøtt.